قسمت 73: 3 نمای ناشناخته؟!

نمای ساختمانی

آقایون، داداشام و خواهران مهندسم می دونم این بحث نما و اینا مال معماراس ولی از اونجایی که هر مهندس عمرانی خودش یه پا معماره به همین دلیل مهم می خوام تو این قسمت از زنگ عمران، 3 نوع نمای ساختمانی کمتر شناخته شده رو باهم بررسی بنماییییییم.

 

1. نمای بایرامیکس:

نمای بایرامیکس از نماهای دکوراتیوه که به صورت ملاته و از سنگدانه ها، رنگ، رزین های طبیعی و مصنوعی و افزودنی های دیگه درست میشه. از مزایای نمای بایرامیکس می شه به تنوع رنگ بالا، قابلیت شستشو با آب، پوشش یکنواخت سطح و تمیزکاری آسان اون اشاره کرد. ولی این نما مقاومت پایینی داره و در زمان کوتاهی زیباییشو از دست می ده.

 

نمای بایرامیکس

2. نمای مینرال:

نمای مینرال ترکیب سنگ های معدنی، گرانیتریال سنگ های سفید و مرمر به همراه پلاستره. مزایای این نما: مقرون به صرفه بودن، سرعت بالای اجرا، سازگار با محیط زیست، تنوع در رنگ و طرح و مقاومتش در برابر آتش سوزیه. بزرگترین عیب نمای مینرال عدم مقاومت اون در برابر رطوبته. به همین خاطر به مرور زمان دچار آسیب دیدگی جدی میشه.

 

نمای مینرال

3. نانو نما:

نانو نما یه پوشش کاملا نامرئیه که می تونه باعث حفظ سطوح بشه. برای مثال استفاده از اون می تونه نمای ساختمان رو در برابر رطوبت ایمن کنه که این به معنی افزایش عمر ساختمونه. بهتره بگم این پوشش نانو به عنوان نمای دوم روی نمای اول زده میشه و اونو ضدآب می کنه.

 

نانو نما

و آمما نتیجه گیری:

راستش من به شخصه هیچکدوم از این سه نما رو دوس ندارم و ترجیحم همون نماهای متداول مثل سنگی و رومی و آجریه که خیلی زیباترن و دسترسی به مصالح و نیروی کارش سریعتره!

 

گردآورنده:

مهندس میررضا میریحیوی مدرس و مؤلف کتاب­های عمرانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 6 =

توسط
تومان