قسمت 65: مباحث طراحی یعنی چه؟

تو این قسمت واسه اینکه تعویق آزمونای نظام رو جشن بگیریم و مباحث مهم رو یادآوری کنیم برآن شدم تا یه معرفی از مباحث اصلی طراحی سازه را خدمتتان عرض نمایم باشد که رستگار شویم : )

 

 

1) مبحث 9

خود مبحث 9 که مربوط به طراحی سازه­های بتنی هست به خودی خود جذابه و مهم ولی اهمیتش تازگیا بخصوص در آزمون آینده دو چندان شده چون شگفتی دیگر آفریده شده و مبحث سال بروز شده است. از یک آیین نامه کانادایی کوچ نموده­ایم به همسایه آمریکاییش که از بیخ و بن مفاهیم رو تغییر داده.

 

 

2) مبحث 10

خودم این مبحث (طراحی سازه­های فولادی) رو خیلی زیاد دوس دارم البته به جز طراحی دستی اتصالات که یکم که چه عرض کنم خیلی زجر آوره : ) ولی جز مهمترین مباحث هم در طراحی و هم در آزمونه البته اینم کپی آیین­نامه آمریکاس!

 

 

3) مبحث 6

مبحثی برای بارگذاری و برای اینکه مالک رو بدبخت کنیم و سازشو سنگین­تر دربیاریم (#شوخی) که با عرض پوزش اینم کپی آیین­نامه آمریکاس (اصلا بزار خلاصت کنم کُلهم کپی آمریکاس). این مبحث با توجه به اینکه مباحسش گستردس خیلی مفیده.

 

 

4) مبحث 7

نمی­دونم این حرف درسته یا نه ولی به نظرم مبحث 7 (طراحی پی) یکی از ساده­ترین مباحثه که جذابیت­های خودشم داره. در کل یه مبحث شیرینیه با اینکه سوالاتش زیاد نیس در آزمون.

 

 

 

5) استاندارد 2800

همه­ی بارگذاری­ها به کنار، فقط بارگذاری زلزله در حالت­های مختلف. این است هدف از آفرینش استاندارد 2800 که حجمش از مبحث 6 هم بیشتره ولی خدایی اگه خواستین شروع کنین به خوندن از این شروع کنین آخه همیشه مظلومه چون خیلی کم سراغش میرن.

 

 

کلام آخر

امید است که این پست رو به بهانه تعویق آزمون دوس داشته باشین.

 

گردآورنده:

مهندس میررضا میریحیوی مدرس و مؤلف کتاب­های عمرانی

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + چهارده =

توسط
تومان