قسمت 38: 5 دانشگاه برتر عمرانی

5 دانشگاه برتر عمرانی

دانشگاه های برتر عمرانی

 

سلام به عزیزان مهندس و همیشه در صحنه، زنگ عمران این هفته یکم از فضای اجرا و نظارت و طراحی اومدیم بیرون تا یه نفسی تازه کنیم. حالا چجوری می­خوایم این کارو بکنیم؟ بله دیگه همونجور که از عنوان هم مشخصه 5 تا از بهترین دانشگاه­های مهندسی عمران رو که بعد از تحصیل شغل­های رویایی­تون بهتون چشمک میزنن رو معرفی می‌کنیم تا شاید کمی دلتون بسوزه 🙂

 

1- MIT یا به قولی ماساچوست:

بیش از دو دهه قبل از دانشگاه استنفورد تأسیس شد و پذیرای حدود ۱۱۰۰۰ دانشجو است. این دانشگاه یک دوره مهندسی عمومی با مسیرهای متناسب ارائه‌ می‌دهد که به دانشجویان اجازه‌ می‌دهد تا در رشته‌های مهندسی عمران، محیط‌زیست یا مهندسی سیستم‌ها تخصص پیدا کنند. همچنین دانشجویان را برای عصر شهرهای هوشمند آماده‌ می‌کند و بر تکثیر داده‌ها و نیاز به ایجاد زیرساخت‌های کارآمدتر و پایدارتر تأکید زیادی دارد.

 

دانشگاه ماساچوست یا MIT

 

2- دلفت هلند:

دانشگاه دلفت به عنوان پرسابقه ترین دانشگاه هلند در جذب و آموزش دانشجویان در سطح دنیا هم معرف حضور دانشجویان و محققان می‌باشد. بر اساس شاخص‌های منتخب رتبه‌بندی‌های دانشگاهی بین‌المللی (QS)، دانشگاه دلفت 54- امین دانشگاه برتر دنیا در سال 2018 شناخته شده است.

 

دانشگاه دلفت هلند

 

3- دانشگاه ملی سنگاپور:

طبق رتبه‌بندی ۲۰۱۹ از دانشگاه‌های برتر جهان توسط مجله آموزش عالی تایمز این دانشگاه پرچم‌دار کشور سنگاپور به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر جهان برای رشته مهندسی عمران مطرح شده است. در مرکز این دوره تمرکز روی ساخت و طراحی میان‌رشته‌ای زیرساخت‌ها است که بر لزوم حفظ محیط‌زیست با توجه به شهرنشینی سریع و افزایش هزینه‌های انرژی تمرکز دارد. همچنین به دانشجویان آموخته‌ می‌شود که چگونه داده‌ها را تجزیه و تحلیل و به بینش‌هایی دست پیدا کنند که‌ می‌تواند به حل چالش‌های پیچیده کمک کند.

 

دانشگاه ملی سنگاپور

 

4- کالج سلطنتی لندن:

کالج یو سی ال لندن در سال ۱۸۲۶ تأسیس شد و امروزه به ارائه مدرک مهندسی کارشناسی‌ مشغول است و مهندسی عمران، سازه‌ها، کارهای ژئوتکنیکی، سیالات، طراحی، تجزیه و تحلیل حمل‌ونقل، نقشه‌برداری و مواد را پوشش‌ می‌دهد. هدایت این دوره که توسط محققان و دست اندرکاران مشهور صنعت انجام‌ می‌شود، توسط هیئت مدرس مشترک انگلیس معتبر شناخته شده و راه را برای آموزشی عالی و پربار هموار‌ می‌کند و البته برای دانشجویان انگلستان ۱۲۰۳۹ دلار و برای دانشجویان بین‌المللی ۳۴۸۰۴ دلار هزینه دارد.

 

کالج سلطنتی لندن

 

5- برکلی آمریکا:

دانشگاه برکلی کالیفرنیا واقع در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، یک برنامه مهندسی عمران چهار ساله را ارائه‌ می‌دهد که درک جامعی از علم مهندسی، طراحی و عمل در اختیار دانشجویان قرار‌ می‌دهد. این دوره توسط کمیسیون هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری مستقر در آمریکا تائید شده است.

 

دانشگاه برکلی آمریکا

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 5 =

توسط
تومان