قسمت 80: 5 سازه عجیب و غریب در جهان!!

سازه های عجیب و غریب در جهان

 

سازه های عجیب

در اکثر موارد ما دنبال ساختمان‌های جذاب و بلند هستیم مثل برج خلیفه دبی و برج ساعت عربستان. اما در دنیا سازه‌های عجیبی هم وجود دارن که معلوم نیست در نگاه اول چه چیزی پشت طرح اون بوده است.

 

قضیه چیه حالا؟!

ما اکثراً دنبال ساختمون های زیبا و جذاب هستیم ولی کسی از سازه‌های عجیب و حتی زشت حرفی نمیزنه. گفتم چند تاشو سرچ کنم واستون بیارم از نظر منتقدین کدوم سازه‌ها زشت و یا عجیب بودن.

قضیه چیه؟

1. موزه سلطنتی آنتاریو، کانادا:

این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها در آمریکای شمالیه ولی شکل سازه کمی غیرعادیه. این ساختمون حدوداً 25 درصد از شیشه و 75 درصد از آلومینیوم ساخته‌شده و از لحاظ معماری به سبک دیکانستراکشن ساخته‌شده.

 

موزه سلطنتی آنتاریو

2. ساختمان پیکسل، استرالیا:

میگن این سازه انرژی‌های مورد نیازشو خودش تأمین میکنه از جمله آب موردنیاز سازه رو که از طریق سقفش جمع میکنه (آب باران رو میگیره). البته یکی از ایراداتش عدم لطافت در ساختار بیان شده اما در نوع خودش متفاوت و جنجالی هستش.

 

ساختمان پیکسل

3. کتابخانه گایزل، آمریکا:

این سازه یک معماری خاص داره و نمونه‌ای از مدرنیسم و معماری کوبیسم در نما محسوب میشه. کوبیسم میدونین چیه؟

 

کتابخانه گایزل آمریکا

4. دانشکده فنی اویاها، ژاپن:

این سازه شبیه موجودات ترانسفورمرز هستش البته بعضیا میگن شبیه چاه نفته. درواقع نمای این سازه معرف نظمی خاص در خلال هرج و مرجه. البته نمیدونم من نظمی ندیدم والا.

 

دانشکده فنی اویاها ژاپن

5. آپارتمان های EPI، واشینگتن آمریکا:

توی این سازه از فلزاتی نوک‌تیز به شکل‌های غیرعادی که میبینین استفاده‌شده که روی نمای ساختمون نصب شده. طراحی این ساختمان همواره موردانتقاد قرارگرفته است.

 

آپارتمان های Epi واشینگتن

گردآورنده مطالب:

مهندس اسلام اسلامی مؤلف و مدرس کتاب‌های عمرانی (ژئوتکنیک دانشگاه تهران)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =

توسط
تومان